سرامیک|کاشی سرامیک|فروشگاه کاشی و سرامیک باهر

سرامیک,کاشی سرامیک,کاشی,کاشی و سرامیک,قیمت سرامیک,bahertile

سرامیک|کاشی سرامیک|فروشگاه کاشی و سرامیک باهر

سرامیک,کاشی سرامیک,کاشی,کاشی و سرامیک,قیمت سرامیک,bahertile

سرامیک,کاشی سرامیک,کاشی,کاشی و سرامیک,قیمت سرامیک,فروشگاه کاشی و سرامیک باهر,www.bahertile.com

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

آنچه خواهید آموخت:

اکتیو دایرکتوری (AD) یک سرویس دایرکتوری قدرتمند و همه کاره است که امکان سفارشی سازی کمی را با توجه به نیازهای سازمان فراهم می کند. بخشی از دلیلی که AD را به یک ابزار قدرتمند تبدیل می کند این است که به شبکه AD اجازه می دهد بر اساس دو ساختار کاملاً متفاوتی که دارد طراحی شود: یک ساختار منطقی و یک ساختار فیزیکی. ساختار منطقی شامل جنگل‌ها، دامنه‌ها و غیره است. از سوی دیگر، ساختار فیزیکی توسط کنترل‌کننده‌های دامنه (DC)، سرورها، زیرشبکه‌های فیزیکی و غیره نمایش داده می‌شود. سایت وسیله‌ای برای نمایش جنبه‌های فیزیکی یک شبکه AD است. . در این مقاله، سایت‌ها، زیرشبکه‌ها و لینک‌های سایت AD را عمیقاً بررسی خواهیم کرد و همچنین خواهیم دید که چگونه می‌توان هر یک از آنها را از طریق کنسول Active Directory Sites and Services ایجاد کرد. همچنین به تکرار سایت AD آگهی و مزایای ایجاد سایت های AD خواهیم پرداخت.
سایت های AD چیست؟

سایت‌های AD برای مدیریت سازمان‌هایی استفاده می‌شوند که شعبه‌هایی در مکان‌های جغرافیایی مختلف دارند اما تحت یک دامنه قرار می‌گیرند. این یک راه حل قوی برای مدیریت جغرافیایی یک شبکه AD بدون تغییر هیچ جنبه ای از ساختار منطقی محیط است. سایت‌های AD گروه‌بندی فیزیکی از زیرشبکه‌های IP به خوبی متصل هستند که برای تکثیر اطلاعات در میان کنترل‌کننده‌های دامنه (DC) به طور موثر استفاده می‌شوند. سایت های AD را می توان به عنوان نقشه ای تصور کرد که بهترین مسیرها را برای انجام تکثیر در AD توصیف می کند، بنابراین از پهنای باند شبکه موجود استفاده موثر می کند. سایت های AD به دستیابی به کارایی و سرعت کمک می کنند. همچنین به فرد اجازه می دهد تا کنترل بهتری بر ترافیک تکرار و فرآیند احراز هویت داشته باشد. هنگامی که بیش از یک DC در سایت مرتبط وجود دارد که قادر به مدیریت ورود به سیستم مشتری، خدمات و جستجوهای دایرکتوری است، سایت‌های AD می‌توانند نزدیک‌ترین DC را برای انجام این اقدامات پیدا کنند. سایت ها همچنین در استقرار و هدف قرار دادن سیاست های گروه نقش دارند. در AD، اطلاعات مربوط به توپولوژی به عنوان اشیاء پیوند سایت ذخیره می شود. به طور پیش فرض، کانتینر سایت Default-First-Site-Name برای جنگل ایجاد می شود. تا زمانی که سایت دیگری ایجاد شود، تمام DC ها به طور خودکار به این سایت اختصاص داده می شوند.
زیرشبکه ها چیست؟

در داخل سایت ها، زیرشبکه ها موجودیت هایی هستند که به گروه بندی سیستم های کامپیوتری همسایه بر اساس آدرس های IP کمک می کنند. بنابراین، هر زیرشبکه با طیف وسیعی از آدرس‌های IP مرتبط شناسایی می‌شود و یک سایت مجموعه‌ای از همه زیرشبکه‌های متصل به خوبی است. زیرشبکه ها می توانند بر اساس آدرس های پروتکل TCP/IPv4 یا TCP/IPv6 باشند.
لینک های سایت AD چیست؟

همانطور که از نام آن پیداست، از لینک های سایت AD برای ایجاد پیوند بین سایت های AD استفاده می شود که لینک سایت پیش فرض به نام پیش فرض-اول-سایت-لینک است. پیوندهای سایت AD جریان تکراری را که بین سایت ها انجام می شود را ارائه می دهد. با پیکربندی ویژگی های لینک سایت مانند زمان بندی لینک سایت، هزینه تکرار و بازه زمانی، می توان تکرار بین سایتی را مدیریت کرد تا کارآمدتر باشد.
سایت ها و تکرار

در AD، زمانی که تغییری در یک DC خاص اعمال می شود، تمام DC های دیگر در دامنه از تغییر مطلع می شوند و به روز می شوند. این از طریق فرآیند تکرار اتفاق می افتد. Replication تضمین می کند که همه DCها در یک محیط AD از تغییر در هر منبع یا خط مشی در شبکه AD آگاه و به روز می شوند. Replication یک عملکرد مهم است که سرعت تمام DC ها را در به روز رسانی شبکه به روز نگه می دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تکرار بر اساس توپولوژی سایت، این مقاله را بررسی کنید.
سایت ها و سرویس های اکتیو دایرکتوری چیست؟

سایت‌ها و خدمات اکتیو دایرکتوری یک ابزار مدیریتی است که برای مدیریت سایت‌ها و اجزای مرتبط با آن‌ها استفاده می‌شود. این ابزار با کنسول مدیریتی مایکروسافت (MMC) اسنپ این ارائه می شود.
Snap-in Active Directory برای سایت ها و خدمات

snap-in اکتیو دایرکتوری Sites and Services یک ابزار رابط کاربری گرافیکی است که به مدیران شبکه فناوری اطلاعات اجازه می دهد تا Active Directory را به عنوان یک سرویس شبکه توزیع شده پیکربندی کنند. اگرچه این رابط کاربری گرافیکی در یک شبکه کوچک و تک سایتی با چند کنترل کننده دامنه، شبکه های بزرگ با سایت های زیاد تقریباً بی ربط است، این Snap-in به یکی از ابزارهای ضروری اداری تبدیل می شود. وظایف اداری قابل انجام به شرح زیر است:

     ایجاد یک سایت جدید و پیکربندی Replication در داخل سایت
     پیکربندی اشیاء سرویس دایرکتوری (DS) و صدور مجوز تنظیمات سایت
     افزودن سرورها، کنترل‌کننده‌های دامنه، لینک‌های بین‌سایتی و زیرشبکه‌ها به یک سایت
     جابجایی و تعمیر دامین کنترلرها
     واگذاری کنترل یک سایت

پیکربندی سایت‌ها و سرویس‌های اکتیو دایرکتوری

در زیر لیستی جزئی از وظایفی که می توان با استفاده از سایت ها و سرویس های اکتیو دایرکتوری مدیریت کرد آمده است:

     ایجاد سایت ها
     ایجاد زیرشبکه ها و مرتبط کردن زیرشبکه ها با سایت ها
     ایجاد لینک های سایت
     پیکربندی ویژگی های سایت
     جابجایی سرورها بین سایت ها

سایت های اکتیو دایرکتوری، زیر شبکه ها و لینک های سایت

  • ۰۱/۰۹/۱۷
  • علی صفری